خواص عسل یونجه را دست کم نگیرید

 

عسل یونجه ماده ای موثر برای درمان بیماری های مختلف است. در نتیجه اگر قصد دارید از عسل درمانی برای درمان بیماری های خود استفاده کنید، حتما نگاهی به خواص عسل یونجه بیاندازید.


عسل یونجه یکی از عسل های کمتر شناخته شده در ایران است. هرچند در بسیاری از کشورهای دنیا عسل یونجه به عنوان یک عسل محبوب شناخته می شود که میزان خرید آن نیز بسیار زیاد است؛ اما در ایران متاسفانه عسل یونجه مورد توجه خریداران عسل قرار نمی گیرد. علت این موضوع نیز احتمالا اطلاعات و اگاهی کم مصرف کننده ها نسبت به خواص این عسل پر خاصیت است.

آشنایی با عسل یونجه و داشتن اطلاعات در مورد خواص این عسل، احتمالا می تواند به شما برای خرید عسل طبیعی نیز کمک کرده و از سردرگمی نجاتتان دهد. به ویژه اگر می خواهید عسل تک گل را برای درمان بیماری خریداری کنید، آشنایی با خواص عسل یونجه دیدگاه شما را نسبت به این عسل کامل تر می کند.

تقویت مغز، اعصاب و حافظه
یکی از مهمترین ویژگی های عسل یونجه، کاربرد این عسل برای تقویت مغز و اعصاب است. تقریبا تمامی عسل های طبیعی این خاصیت را دارند. با این حال عسل یونجه به صورت ویژه برای تقویت مغز و به ویژه اعصاب مفید است. بسیاری از اطبا طب سنتی برای کاهش افسردگی در افراد مبتلا به این بیماری، عسل یونجه تجویز می کنند. همچنین گفته می شود عسل یو.نجه برای برطرف کردن استرس نیز مفید است؛ چراکه اکثر استرس ها ناشی از ضعف در مغز و اعصاب انسان است.

ویژگی مهم دیگر عسل یونجه این است که شما با مصرف منظم عسل یونجه می توانید به تقویت حافظه خود امیدوار باشید. عسل یونجه خواص بی نظیری برای تقویت حافظه داشته و حتی می تواند از بروز برخی بیماری های مرتبط با حافظه در دوران میانسالی نیز پیشگیری به عمل آورد. البته این در شرایطی است که مصرف عسل یونجه در برنامه منظم غذایی افراد وجود داشته باشد.

ملین بودن عسل یونجه
یبوست یکی از بدترین امراض برای انسان است که خود عاملی برای بروز دیگر بیماری ها است. به همین علت است که حتی در طب نوین نیز قبل از درمان دیگر بیماری ها تلاش می کنند تا یبوست فرد را با مواد ملین شیمیایی یا طبیعی برطرف کنند. عسل یونجه از جمله مواد ملین طبیعی است که به بهوبد یبوست کمک می کند.
برخلاف مواد شیمیایی ملین، عسل یونجه نه تنها پس از مصرف بلکه در صورت استفاده برنامه ریزی شده از آن، می تواند به طور کلی بیماری یبوست را درمان کند. البته این به شرطی است که دستور مصرف این نوع عسل را به صورت دقیق رعایت کنید.

افزایش سطح انرژی
از ویژگی های عسل یونجه که بسیار محبوب و پرکاربرد است، خاصیت انرژی زایی آن است. عسل یونجه یک ماده طبیعی انرژی زا است. البته این انرژی زا بودن به این معنا نیست که شما با مصرف این ماده خیلی سریع سطح انرژی خود را افزایش می دهید. بلکه مصرف منظم و مداوم عسل یونجه می تواند به طور کلی سطح انرژی بدن را افزایش دهد.

بسیاری از افراد که اطلاعات خوبی در مورد عسل یونجه دارند، برای تهیه نوشابه انرژی زا طبیعی با استفاده از عسل و گرده گل، عسل یونجه را به عنوان عسل این معجون بر می گزینند. در این شرایط میزان انرژی بخشی این نوشابه انرژی زا طبیعی دو چندان می شود.

عسل یونجه قاعده آور است
برخی از بانوان تنها گیاه و عسل رازیانه را برای مشکلات قاعدگی مفید می دانند. این در حالی است که عسل یونجه یکی از بهترین عسل ها برای تنظیم عادت ماهیانه و همچنین باز شدن خون قاعدگی است. عسل یونجه در کنار عسل رازیانه یک قاعده اور فوق العاده قوی است که نباید بدون اطلاع از آن استفاده شود.

هشدار: بانوان باردار و شیرده مجاز به خوردن عسل یونجه نیستند.

خون ساز و بند آورنده خون!
دو ویژگی در ظاهر متضاد عسل یونجه این است که این ماده به شدت خون ساز بوده و برای درمان کم خونی موثر است و هم برای بند آوردن خون به ویژه برای افراد خون دماغ موثر است. در واقع عسل یونجه هم می تواند بر روی مواد معدنی موجود در خون تاثیر مثبت گذاشته تا کم خونی برطرف شود و هم می تواند با افزایش سطح پلاکت خون برای بند آوردن خون موثر باشد. در نتیجه این دو خاصیت در ظاهر متضاد هستند اما در واقع ربطی به هم ندارند.

تحلیل برنده ورم بدن
ورم بدن یکی از مشکلات عمده برای افراد است. بسیاری از افراد حتی چاق هم نیستند اما بدنی متورم دارند. مصرف خوراکی عسل یونجه می تواند به کم شدن ورم بدن کمک کند. البته باید توجه داشت که این خاصیت در مدت زمان طولانی اثر می کند و نباید انتظار معجزه های آنی از مصرف این نوع عسل تک گل برای کاهش ورم بدن خود داشته باشید.

برطرف کردن مشکلات پوست و مو
عسل یونجه در کنار عسل مانوکا به عنوان عسل های تخصصی برای برطرف کردن مشکلات پوستی شناخته می شوند. عسل یونجه خواص فوق العاده ای را چه در مصرف خوراکی و چه در مصرف موضعی به پوست و مو می رساند. به همین علت است که این نوع عسل را، عسل زیبایی نیز می نامند.

برای استفاده موضعی از عسل یونجه می توانید در دستور تولید ماسک مو و صورت یا شوینده های مختلفی که در آن ها از عسل طبیعی نام برده شده است، از عسل یونجه استفاده کنید. با عسل یونجه قطعا زیباتر از همیشه خواهید بود!

خواص عسل یونجه باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفته و در مورد ان ها بحث شود. با این حال به طور خلاصه می توان گفت که عسل یونجه ماده ای موثر برای درمان بیماری های مختلف است. در نتیجه اگر قصد دارید از عسل درمانی برای درمان بیماری های خود استفاده کنید، حتما نگاهی به خواص عسل یونجه بیاندازید.